Natřikrát o.s.

Podrobný program

16. ročník Mezinárodního festivalu současného tance a pohybového divadla NATŘIKRÁT

 

Spot k Natřikrát 2014

 

22. - 31. 10. 2014

 

22. 10.

Monika Čertezni (SK)

Anna Sedlačková (SK)

Dano Raček (SK)

O jako Schlemmer (Reloaded)

Bezbariérové divadlo Barka, 20:00, vstupné 110/150 Kč

 

Koncept, réžia: Monika Čertezni
tanec: Monika Čertezni, Daniel Raček, Anna Sedlačková
video, kamera, editing: Martin Piterka
hudba: Martin Burlas
foto: Miloš Lacika
premiéra: 7. November 2013, Bratislava
dĺžka: približne 50 minút

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

O ako Schlemmer (Reloaded) je predstavenie voľne inšpirované hnutím Bauhaus a jedným z jeho predstaviteľov Oskarom Schlemmerom. Myšlienky z jeho knihy "Idealist der Form", úzka spojitosť s priestorom a jeho základnými štruktúrami, rovnako ako hra a pravidlá sa stali základom predstavenia. Funkčnosť vyjadrená autonómnosťou pohybových obrazov zdieľajúcich rovnaký priestor a čas. Spúšťačom a zmyslom je hra so svojimi pravidlami a možnosťami, ktoré pravidlá nevymedzujú. Základným vzťahom je prepojenie medzi praktickým až pragmatickým vnímaním sveta a emotívnou neuchopiteľnosťou, ich vzájomné obohacovanie a vytváranie predpokladu ľudskosti. Niečo podobné ako keď navaríte večeru a zasadnete k stolu kde počas jedla rozoberáte s dcérkou zmysel všetkého. A jedlo ovplyvňuje tempo rozhovoru, dáva mu chuť a vôňu....a stáva sa súčasťou myšlienky.

O priestore / O tanci / O zákonoch okolitého kubického priestoru / O pohybujúcej sa architektúre /O funkčných zákonoch ľudského tela / O kĺbovej bábke / O pohybových zákonoch ľudského tela v priestore / O technickom organizme / O metafyzických výrazových formách ako symbolike ľudského tela / O odhmotnení...

Minulosť a budúcnosť vytvára priestor, spolu so svetlom a tieňmi. Prítomnosť sa deje... teraz. Takže už zostáva vytvoriť: Divadlo

– abstraktne - formálne a farebné

– statické, dynamické a elektrické

– gymnastické, akrobatické a burleskné

– vážne, patetické a monumentálne

– politické, filozofické a metafyzické

Predstavenie je prezentované pod hlavičkou novovzniknutého spolku Neskorý zber, ktorého zakladateľmi sú štyria zrelí tanečníci a choreografi Monika Čertezni, Lucia Holinová, Daniel Raček a Anna Sedlačková.  Neskorý zber je platforma, na ktorej sa môžu stretávať umelci z rôznych spriaznených médií. Spolu tvoriť, vymieňať si informácie, skúmať nové témy, skúmať staré témy novými spôsobmi, vzdelávať seba i ostatných, ponúkať divákom na Slovensku a v zahraničí kvalitnú a progresívnu prácu.

 Predstavenie malo svoju premiéru na otváracom dni festivalu NU DANCE FEST v Bratislave 7. Novembra 2013. Koncom apríla 2014 bolo prezentované na medzinárodnom festivale TANZ SCHRITT WEISE, Graz (Rakúsko). A v júni 2014 v bratislavskom divadle pre súčasnú kultúru A4 - súčasné centrum kultúry. V divadelnej sezóne 2014/2015 hosťovalo v Národní Galérii Praha v rámci festivalu HYBAJ HO a v banskobystrickej Záhrade - centrum nezávislej kultúry!

Predstavenie vzniklo vďaka podpore Ministerstva Kultúry SR, AST, ANASOFT APR s.r.o.

 

27.-29. 10.

Workshop improvizace na jevišti

Kateřina Dietzová tanec

Petr Vrba hudba

Bezbariérové divadlo Barka

 

Kateřina Dietzová
studovala tanec a choreografii na Duncan Centre v Praze a na SNDO v Amsterdamu. Nyní pracuje hlavně jako tanečník/performer v různých projektech (pro Giulii Mureddu, Tabeu Martin, Davida Weber-Krebse, Sumako Koseki a další), věnuje se jevištní improvizaci a vlastní tvorbě (Zvláštní aktivita, Glazed walks). Je jedním ze spoluzakladatelů CreWcollective, platformy pro rozvoj interdisciplinárních i autorských projektů malých forem.
 
Petr Vrba
je jedním z předních českých hudebníků věnujících se hudební improvizaci a pravidelně v této oblasti spolupracující se zahraničními umělci jednak jako interpret, ale také jako organizátor koncertů.
Improvizací se začal zabývat v roce 2005 skrz spolupráci se slovenskou skupinou Eduardo Borsuci In Optima Forma. Od té doby se věnuje výzkumu na poli neidiomatické improvizace s využitím nástrojů jako trubka, klarinet, vibrující reprosoustava, kráječ na vajíčka apod., čímž se zařadil mezi jednoho z nejaktivnějších experimentálních hudebníků v Praze. V roce 2010 spoluzakládal improvizační uskupení IQ+1, se kterým vydal 2011 CD Tváří v tvář s velice dobrými ohlasy. Téhož roku také spoluzaložil uskupení Yanagi duo s hudebním experimentátorem Ryu Hankil (hráč na budík, hráč na psací stroj). Další jeho formací je trio s Georgem Cremaschi (kontrabas, elektronika) a Chrisem Heenanem (klarinet, alt saxofon). Od roku 2012 pravidelně spolupracuje se slovenským saxofonistou Miro Tóthem a věnuje se audiovizuální improvizaci ve spolupráci se SeEun Lee a Kenem Ganfieldem. V roce 2012 založil spolu s Georgem Cremaschi Pražský improvizační orchestr.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Workshop improvizace na jevišti:

o tom, jak to chodí v situaci, kdy jste sami na jevišti bez předpřipraveného materiálu, máte vymezený čas a před vámi sedí diváci.

- jaké jsou možné zdroje inspirace k představení tvořeném v momentu

- jak vzniká v takové chvíli pohybový/hudební materiál

- k čemu se performer vztahuje, jak žije každý moment svého představení

- jak spolupracuje s dalšími elementy kromě své situace a svého těla/nástroje jako je partner, specifický prostor, text apod.

 

 

28. 10.

Kateřina Dietzová (CZ/NL)

Glazed walks

ANALOG – verze HC

Malá Amerika, 20:00, vstupné 110/150 Kč

Jak se dostat na Malou Ameriku?

Glazed walks

“Měla jsem jasnou představu, jak tuto práci začít, ta představa ale znamenala něco jiného. Snažila jsem se pracovat na přesnosti pohybu, pak ale věci neplynuly volně. Pracovala jsem na tom, abych uměla vejít do různých charakterů, ty se ale pod rukama proměňovali. Pokoušela jsem se přesně zafixovat každý úhel v prostoru, ale každý centimetr vedle znamenal jiný obraz.” Práce Glazed walks se stala procházkou po obrazech, jejichž význam mi neustále uniká. Tak je s radostí následuju.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ANALOG – verze HC

„Taneční úvaha na téma sdílených struktur. Uvidíte jednu ze tří verzí. Všechny tři verze vznikaly zároveň, ale každá je o něčem jiném. Mám ráda všechny tři, i když z jiných důvodů, možná proto, že od každé jsem se něco dozvěděla.

Verze A

mi dala vědět, kde bych jednou chtěla být.

Verze HC

mi dala vědět, jak si představuju, že se tam asi dostanu.

Verze B

mi dala vědět, že někdy jdou věci jinak, než si zrovna představuju.”


 

 

 

 

 

 

 

 

29. 10.

Setkáme se # 16

hudební a taneční improvizace

Bezbariérové divadlo Barka, 20:00, vstupné 80/100 Kč

 

 

31. 10.

Projekce tanečních filmů s lektorským úvodem  Bc. Lucie Sendlerové

Kino Art, malý sál, 20:30, vstupné 60 Kč

 

 

Bezbariérové divadlo Barka

Svatopluka Čecha 35a

Rezervace vstupenek:

www.divadlobarka.cz

 


www.natrikrat.cz

natrikrat@gmail.cz

Filigrán a Natřikrát

 

 

 

 

Festival se koná za finanční podpory statutárního města Brna, Ministerstva kultury ČR a Nadace Život umělce.

 
 
© 2008 www.natrikrat.cz Tvorba webových stránek Brno