Natřikrát o.s.

NATŘIKRÁT 2006

30.10.2006

Po předchozím ročníku, který byl věnován desátému výročí skupiny Filigrán a spojen s retrospektivou její tvorby, vystoupil tentokrát širší okruh interpretů. Vedle českých tanečníků to byli naši slovenští kolegové z Debris Company, kterým patřil první festivalový večer. Za dvěma choreografiemi (Soliloquy, Dolcissime sirene) se skrývají tři autorské osobnosti: Jozef Vlk, Daniel Raček, Stanislava Vlčeková. Pierre Nadaud / Mamacallas Company a hudební skupina Chorovod, to je česko-francouzsko-rakouská směs umělců, kteří obstarali úterní večer. Pierre Nadaud je francouzský choreograf a tanečník, absolvent filosofie na pařížské Sorbonně a poté katedry nonverbálního divadla na pražské HAMU. Projekt Fields sestává ze čtyř tanečních sól v úzkém propojení s živou hudbou. Tři choreografie Hany Košíkové (Flat No. 50, Liebe Kitty, Andělé v srdci města) uzavřeli program festivalu ve čtvrtek 19. 10. Hana Košíková je studentkou HAMU a Salzburg Experimental Academy of Dance, zároveň členkou Hradišťanu, kde působí jako interpretka a podílí se i na choreografiích souboru.

Jakýmsi leitmotivem letošního ročníku jsou literární inspirace v tvorbě choreografů. Slovenská skupina Debris Company se jednou choreografií hlásí k poslední kapitole bible moderní prózy, k Joyceovu Odysseovi, druhou ke klasickému libretu Ottavia Rinucciniho Intermedi da la Pelegrina. Hana Košíková se ve své tvorbě zase inspirovala jak Bulgakovovým diabolickým Mistrem a Markétkou, tak klaustrofobními Deníky Anny Frankové.

Živý tanec byl doprovázen živou hudbou, zmínit lze česko-rakouskou skupinu Chorovod, kterou tvoří Florian Tilzer (preparovaný klavír), Jan Kavan (violoncello) a Christoph Pajer (housle), jehož projekt autorské hudby k Ejzenštejnovu Křižníku Potěmkin zaznamenal v Brně velký ohlas. K choreografiím Hany Košíkové složil originální hudbu brněnský skladatel Tomáš Šenkyřík, i v tomto případě zazní částečně v živém podání.

Hodinu před začátkem pondělního představení se v divadle Barka uskutečnila vernisáž fotografií Jana Němce Down the low a Kamila Saliby.

Podrobný program festivalu:

16.10.2006

Debris Company (SK) - Soliloquy
( klikněte zde pro více informací o Debris Company )

Choreografie a tanec: Stanislava Vlčeková
Koncept a režie: Jozef Vlk
Vizuální koncepce: Martin Piterka
Kostýmy: Marija Havran
Hudba: Jozef Vlk
Realizace hudby: Zwiebel String Quartett
Light disign: Pavel Kotlík

Tanečně-divadelní představení / sólo je krátkou jevištní adaptací poslední kapitoly světoznámého románu Jamese Joyce - Odysseus. Literární efekt a archetyp tohoto díla se stává inspirací na cestě k respektování prázdných stran v imaginární knize seškrtaných vět a nikdy nezazpívaných hudebních pasáží, přicházejících místo slov. Soliloquy je poctou Jamesi Joyceovi, jeho psaní na hranici vědomí a podvědomí, experimentu slova a pohybu, rytmickému a rituálnímu vyznání nové doby, která nás obklopuje, zaplavení emocemi, přetrvávajícímu smutku, ztrátě kontextu a věčné nespokojenosti.

Debris Company (SK) - Dolcissime sirene

Choreografie: Daniel Raček, Stanislava Vlčeková
Hudba a koncept: Ján Boleslav Kladivo, Jozef Vlk
Scéna: Marija Havran
Vizuální koncepce: Kufrik Brothers / Martin Piterka

Tanečně - divadelní představení Dolcissime sirene / svatba vychází z některých částí textu Ottavia Rinucciniho Intermedi da la Pelegrina, libreta zhudebněného představitelem hudebního humanismu, režisérem a organizátorem - grófem Giovannim De Bardim, připravovaném k příležitosti svatby Ferdinanda Medici a Cristiny di Lorena. Formálně je představení inspirované textem a hledáním dalších dramatických intermédií Platonóva idealismu a filozofie života v divadelně - hudební formě.

Respektování významného rituálního obřadu svatby posloužilo k přípravě a vytvoření neobvyklé inscenace pro krátký okamžik oslavy života, hry o hodnotách, pochybnostech, detailech, úvahách o individualitě, lásce, morálce, realitě a idealismu.

Plánovaná premiéra představení se uskuteční v únoru 2007. Nynější podoba je prezentovaná jako "work in progress" a počáteční východisko.

zpět nahoru...


17. 10. 2006

Pierre Nadaud / Mamacallas (F/CZ) a Chorovod (CZ/A)
Fields - Čtyři taneční sóla v koncertě
( více info o Pierre Nadaud / Mamacallas )     ( více info o Chorovod )

Choreografie: Pierre Nadaud
Tančí: Michaela Komárková, Andrea Miltnerová, Veronika Šimková, Pierre Nadaud
Hudba: Chorovod - Jan Kavan (violoncello), Christoph Pajer (housle), Florian Tilzer (preparovaný klavír)
Scénografie a light design: Jan Beneš-McGadie

Čtyři taneční sóla, která zkoumají čas skrze paměť. Nazpaměť naučená slova, památná gesta, připomenutí právě uplynulého okamžiku, vrstvy vzpomínek... každá paměť má svůj rytmus a svůj prostor, své pole.

Představení Fields je spojením čtyř tanečních výstupů, které jsou doprovázeny česko-rakouskou kapelou Chorovod. Pro atmosféru představení je zásadní propojení tance a hudby. Důležitá je také práce se světly, která jsou "vytvářena" interprety. Výsledná rytmická struktura inscenace vychází z podoby jazzových či klasických koncertů. Toto představení, které obsahuje rytmické a prostorové prvky, je určeno do různých nedivadelních prostorů, jakými jsou například galerie, veřejné prostory atd.

zpět nahoru...


19. 10. 2006

Hana Košíková a Tomáš Šenkyřík (CZ) - Flat No. 50
( klikněte zde pro více informací o Haně Košíkové a Tomáši Šenkyříkovi )

Choreografie: Hana Košíková
Hudba: Tomáš Šenkyřík
Tančí: Veronika Kolečkářová, Florian Tilzer

Choreografie vnikla v roce 2005 pod dojmem Bulgakovovy imaginace v knize Mistr a Markétka.

Flat No. 50 zbavuje veškeré konvence
Flat No. 50 odpoutává od tradic
Flat No. 50 je místo, kde žije ďábel.

Hana Košíková a Tomáš Šenkyřík (CZ) - Liebe Kitty

Choreografie: Hana Košíková
Hudba: Tomáš Šenkyřík
Tančí: Eva Navrátilová, Eva Jančíková, Zuzana Režná, Martina Musilová

Choreografie je silně inspirována Deníkem Anny Frankové a jejím osudem.

Hana Košíková a Tomáš Šenkyřík (CZ) - Andělé v srdci města

Choreografie: Hana Košíková
Hudba: Tomáš Šenkyřík
Tančí: Kateřina Bednářová, Hana Dejmková, Hana Košíková, Jitka Košíková
Scénář: Ivan Studený
Recitace: Tereza Novotná, Pavel Hromádka
Kostýmy: Eva Jiřikovská

Představení vzniklo v roce 2004 jako součást stejnojmenného celovečerního hudebně-tanečně-dramatického projektu.

Andělé slyší naše pokorná volání a s láskou odpovídají a povídají si s těmi, již se neobklopí omezující hluchotou, a s těmi, již si naleznou v hluku civilizace místo pro ztišení.

 
 
© 2008 www.natrikrat.cz Tvorba webových stránek Brno